vrijdag 20 april 2018

De laatsten

De laatste jongen voor de Olraces liggen in de nesten en komen prachtig op. Echt genieten. Ze zijn bestemd voor de Golden Algarve in Portugal en moeten uiterlijk 13 mei worden aangeleverd dus dat schiet lekker op. Het is wel op het randje qua leeftijd maar moet goed komen. Elke dag even een paar jonkies in handen nemen en kicken als er een hele fijne bij lijkt te zitten. Ook dat is duivensport op zijn mooist vind ik. Verschillende koppels hebben alweer gelegd of lopen nog te drijven.


Verschillende koppels hebben alweer gelegd of lopen nog te drijven. De 3e ronde begint vorm te krijgen. Volgens sommigen zijn voor de sportieve waarde de eerste 2 rondes het best. Ik weet het niet. Volgens mij is de basisconditie het allerbelangrijkste en als die niet terugloopt maak ik me ook weinig zorgen over de kwaliteit van de jongen. Ze liggen te glimmen in de nesten dus dat zal wel los lopen verwacht ik. We houden dat soort dingen allemaal nauwkeurig bij. Meten is weten, dus we gaan het zien...