woensdag 28 februari 2018

Koud

Het is deze week echt winter met een snijdende Oostenwind. Niet lekker om op de hokken te zijn en dan natuurlijk die bevriezende waterbakken waar je niet blij van wordt.. Van Jacob de Jong kreeg ik nog een goede tip om s’avonds de bakken te ledigen. Simpel, maar scheelt je veel werk. In de ochtend even bijvullen en klaar….
 
Elk nadeel heeft zijn voordeel zei onze legendarische voetbalheld Johan Cruyff en dat is ook zo. Vanochtend vroeg voordat ik de honden naar buiten liet eerst een rondje wezen spoorzoeken in de sneeuw. Hét moment om een indruk te krijgen wat er s’nachts zoal om je hokken en je huis rondspookt. Vind dat schitterend om te zien.

 
Volop sporen van veldmuisjes in de wei en langs de sloten hier en daar een rat die uit zijn hol was geweest. Over de bevroren sloot een gangspoor van een kat. Daar zag ik een paar jaar geleden regelmatig sporen van een marter, maar die heb ik dit jaar nog niet gezien (gelukkig) Wel sporen van een hermelijn die ik een heel stuk kon volgen. Prachtig!