maandag 1 januari 2018

DeLorean

Dit duifje genaamd DeLorean I is een zomerjong en inmiddels klaar voor de kweek. Ik kweekte haar samen met haar even mooie broer/nestmaat DeLorean II uit een bewezen koppeling en durf dit soort bijzondere duifjes zo op de kweek te zetten. Niet alleen omdat ze uit een bewezen koppel komen, maar juist omdat het de mooiste waren die ik ooit uit dat koppel heb gekweekt. Van die duifjes waar je bijkans van flauw valt als je ze in handen neemt. Tenminste ik ben daar nogal gevoelig voor :)
 

Ik heb dat vaker met veel succes gedaan, mits uit een koppel waar al echte toppers uit gekomen zijn  Dat een duif uit een topkoppel komt zegt me op zich verder niet zo veel. Zeker als ze qua bouw en uitstraling maar gewoontjes of zelfs slecht zijn hoef ik ze niet, al zou ik ze voor niets mee kunnen nemen. Daarom bestel ik ook nooit een jong uit een zogenaamd superkoppel. Het merendeel van de nakweek heeft geen enkele toegevoegde waarde, maar zit er zo'n speciale bij dan is het wel vaak raak. Zijn het allebei beauties in één nest ben ik helemaal gelukkig want die zijn vaak speciaal, ook in de kweek. Ik wil ze alleen eerst in handen gehad hebben en dan pas beslissen.  

Ik houd van toplijnen/families die sterk zijn in de breedte en daar dan weer de mooiste van. En met mooi bedoel ik niet alleen een fijne bouw maar juist het totaal plaatje zoals uitstraling, gezondheid en nog wat dingen...Dat geeft volgens mij het meeste kans op succes.