woensdag 13 september 2017

Richting herfst

Dit jaar heb ik maar weinig jongen kunnen kweken en kunnen opsturen naar de eenhoksraces. Volgend seizoen krijg ik meer tijd en hoop ik weer op volle sterkte mee te kunnen doen aan een gevarieerd aanbod aan races. Dit voorjaar heb ik een leuk ploegje van 12 opgestuurd naar de WSD (West Slowaakse Derby) en een ploegje van 8 naar Great Derby Algarve plus een paar losse duifjes naar 2 andere races. Great Derby Algarve houdt zijn finale in het weekend van 29 september, alwaar ik er nog 5 in de race heb waarvan 2 uit bewezen koppelingen, dus we wachten af.


In Slowakije zijn er inmiddels 6 trainingen en 4 races geweest. Volgende week de semifinale van 410 kilometer en dan 10 dagen later de finale van ruim 500 km. Wordt pittig daar verwacht ik, maar tot nu toe gaat het prima en heb er nog steeds 11 van de 12 in de race. Het is de eerste keer dat deze race georganiseerd wordt. In het begin gingen er verschillende duiven verloren maar nu na 10 races geen overdreven verliezen en de duiven komen goed na. Hopelijk kunnen ze deze ontwikkeling vasthouden.

https://www.youtube.com/watch?v=VgteSPQrGmg&feature=youtu.be

 Zo vliegt de tijd én zomer voorbij. Mijn lievelingsvogels de zwaluwen zullen een dezer dagen ook weer vertrekken naar hun overwinteringsgebied. Ik zal hun gezellige gekwetter, waarschuwingskreten voor naderende roofvogels en vliegkunsten missen.

Toen ik tijdens een van de laatste zonnige dagen achter mijn huis stond kwam er plotseling een grote groep oude boeren- en huiszwaluwen met jongen, vlak boven mijn hoofd een kleine vliegshow geven. Alsof ze wilden zeggen bedankt voor het onderdak en tot volgend jaar….Hieronder een kort filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=VgteSPQrGmg&feature=youtu.be