vrijdag 22 september 2017

Dichtbij..

Klaas de Jong en Zn hadden dit jaar een fantastisch seizoen op alle afstanden. Dit non- commerciĆ«le tophok was volgens mij wellicht het beste allroundhok van 2017 van de gehele afdeling Friesland. Zij meldden dat hun “084” die zij uit een duivin van mij kweekten, afgelopen weekend opnieuw een 1e pakte. Alleen al bij de eerste 5 vloog zij in groter verband tegen ruim 1600 duiven gemiddeld de 1e, 1e, 3e. 3e. 3e. 4e. 5e. 5e etc op afstanden tussen de 184 en 619 km!


Verder was er deze week de semifinale van de Great Derby Algarve in Portugal met een hoofdprijs van 10.000 euro. Normaal vermeld ik die bedragen niet want als het daarom gaat kan je als je alles meerekent beter een staatslot kopen, maar ik speelde op de semifinale de 8e met Cute, op slechts zes (!) seconden van de winnaar… Elke seconde kostte mij 1500 euro...Ondanks dat, toch erg blij met deze kopprijs natuurlijk. Cute kweekte ik (ook toevallig) uit een dochter van de fameuze 10 van Klaas de Jong & Zn x een doffer van het Algarvekoppel van Gert Rotman. Misschien heb ik volgende week in de finale meer geluk. Maar er zijn meer (beroemde) kapers op de kust...


Die 10 heb ik een foto van, waarop vooral het oog eruit springt. Ik denk dat “ogenkenners” er op zullen kicken, maar buiten dat is het sowieso een geweldige duif die hun al veel gebracht heeft met allerlei verschillende koppelingen.