donderdag 27 april 2017

Stamkaart


Speciaal voor de éénhoksraces heb ik een stamkaart laten maken met wat summiere gegevens. Op de meeste races ben je verplicht een stamkaart bij de duiven te leveren ivm de (meestal) internetverkoop van de duiven na de races. Er staat dan vaak bij dat de eigenaar 50% van de opbrengst krijgt. Klinkt op zich redelijk dat 50-50 principe, maar als je dan verder leest staat er steeds vaker als aanvulling bij; na aftrek van de kosten van het fotograferen, de kosten voor de verkoopsite etc. Uiteindelijk mag je blij zijn als je een fractie terug beurt.

Positieve uitzondering die ik tot nu toe heb ervaren zijn de Belgian Masters. Die brengen niet alleen veruit het meeste op wereldwijd gezien, maar je krijgt ook netto 50 % overgemaakt. Wel iets om rekening mee te houden.

Voor mij maakt het weinig uit want ik probeer sommige duiven het liefst zelf weer terug te kopen om zo versneld met bewezen duiven verder te kunnen kweken. Dus het belang van een uitgebreide stamkaart werkt alleen maar tegen me. Vandaar deze nieuwe, aangepaste en zeer karige stamkaarten, speciaal voor dit soort races...

Klik op de foto's voor een vergroting...