donderdag 2 maart 2017

Eerste eieren

De eerste eieren dit jaar waren van het koppel Lexus x Titan. Dit koppel heeft in 2015 ook op elkaar gestaan en er kwamen zeer fijne duiven uit. Op de loodzware semifinale van de Belgian Masters 2015 vloog een zoon van dit koppel de 2e prijs, terwijl hij daarvoor op snellere vluchten ook al de 6e en de 25e prijs had gevlogen. Het nestmaatje had ik naar de AS Golden Race gestuurd en die was daar mijn 1e in de verzengende finale, vloog de 45e en was tevens de 2e snelste Nederlandse duif.
 

Lexus heeft niet veel geleden van het drijven achter zijn duivin zo te zien.... P.S Foto is met mijn telefoon gemaakt dus niet zo super...

Vorig jaar had ik Lexus over gekoppeld op Orchidee en daaruit kwam o.a. mijn 1e op de Algarve Great Derby. Nu dus weer op Titan, volle zus van Aurora, die als jaarling een 1e en 2e NPO vloog op respectievelijk Orleans en Argenton bij heet weer en NO wind….Lexus zelf komt uit de Schele van de Jaarling, zoon van Jaarling Dondersteen x dochter Bubbles. De Schele is volle broer van Athena waar Rik Hermans afgelopen jaar zijn 1e nat. Bourges II uit kweekte tegen 27.980 (!) duiven…. Lexus is volle broer van Justice, Fireball, Lotus én 1e asduif Belgian Masters 2012.