donderdag 26 januari 2017

Algarve Great Derby


Vorig jaar april kweekte ik een jong doffertje uit Lexus voor de éénhoksrace van Algarve Great Derby. Toen het moment van verzenden daar was had ik grote moeite om hem in te zenden. Ik vond het zo’n mooie duif en het deed me echt zeer om hem naar het verzamelpunt te moeten brengen, waarvandaan de duiven werden verscheept. Misschien herkennen sommige melkers dat gevoel dat je zo af en toe hebt bij een bepaalde jonge duif.

Zo zag het doffertje uit Lexus er uit toen ik hem weg bracht naar het verzamelpunt...


Ik vertelde het tegen mijn vrouw en haar reactie trok me over de streep. Ze zei als het een fijne duif is doet hij met een beetje geluk ook goed op de races en koop je hem toch gewoon weer terug. O.K., zo gedaan en in de finale was het inderdaad mijn eerste duif. Tijdens de verkoop heb ik hem terug gekocht en via Sergio Ferreira zat hij binnen 14 dagen in een uitstekende conditie weer op mijn hok. Ben er ongelofelijk blij mee en het doffertje ook zo te zien aan zijn gedrag...
 

En zo ziet hij er nu uit. Een prachtige uitgegroeide doffer die straks op de kweek gaat 

 

En dit heeft hij ook. wat ik een uitermate belangrijke eigenschap bij kweekduiven vind...