donderdag 29 december 2016

Golden Algarve


Op de homepage van de Algarve Golden Race in Portugal staan een aantal foto’s van de stand die de organisatie van deze race had op de beurs in Kassel. Op één van de foto’s staat de organisator met de winnaar van de finale 2014 Miroslav Vidhold uit Slowakije, wiens duivinnetje genaamd Corina deze fantastische prestatie tegen ongekend zware concurrentie wist te verwezenlijken. Was zeker geen toevalstreffer want Miroslav kweekte ook al verschillende Olympiade duiven,

Rui Emidio links, is de organisator van de Golden Algarve OLR,  samen met de finale winnaar 2014 Miroslav Vidhold.

 Toen ik tijdens het schrijven over de serie van Ad Schaerlaeckens een aantal duiven van hem in handen kreeg maakte de NL08-553 op mij erg veel indruk. Het was een schitterende blauwe zoon rechtstreeks uit Home Alone.

Enige tijd later volgde ik de finale van een van s’werelds meest imponerende One Loft Races in Portugal. De stambomen van de eerste serie aankomende duiven die gepubliceerd werden bewaarde ik op mijn computer om die later eens op mijn gemak te kunnen bekijken.
 
Blue Sympathy, volle broer Corina, gaf al een stel fantastische duiven bij mij op de kweek
Ik geloofde mijn ogen niet toen bleek dat de moeder van het winnende duifje Corina, gekweekt was uit een dochter van diezelfde 08-553 van Ad Schaerlaeckens x een Kleinzoon van Ace Four. Om het verhaal nog mooier te maken bleek dat in de afstamming van de vader van Corina eveneens diezelfde dochter uit de 08-553 was terug te vinden, maar nu gekruist met voornamelijk de lijn van de Olympiade van Gust Jansen.

Inmiddels zijn er vier broers en zussen van Corina naar mijn hok verhuisd en duiven van mij gingen naar de kweekhokken van Miroslav. We zijn er beiden goed mee geweest tot nu toe. Ik kweekte al een 1e prijswinnaar op een asduifrace uit Blue Sympathy van hem en hij kweekte uit een dochter van het Unionkoppel zijn eerste duif op de Great Algarve Derby. Dit zijn toch de mooie kanten van de duivensport!