donderdag 1 december 2016

Baretta


Bij vriend Siebren Wierstra een schitterend laat jong doffertje van 2015 aangeschaft. Kreeg hem in handen en was er gelijk helemaal weg van. Vol en toch heel licht van gewicht, een intelligente kop met een enorm beweegbare pupil enz. enz. Hij had gewoon alles wat ik graag zie en hij kan komend seizoen gelijk als kweker aan de slag.

Binnen de stamkaart erbij gezocht en die was helemaal gevuld met alleen maar topduiven. Hoe meer topduiven in de afstamming des te meer kans dat het een keer terug komt is mijn mening. Geen garantie natuurlijk, maar een goed uitgangspunt.

De vader (07-101) is zelf een bewezen kweker en volle broer van een hele rits topkwekers zoals de Bradley, 28, Autowinnaar etc. Hij komt uit een volle broer van de 1e nat. Orleans jonge duiven x een dochter van Nat. King die 2 x een 1e nat. won op respectievelijk Bordeaux en München.

Baretta een geweldig fijne duif in de hand en gekweekt door Siebren Wierstra. Ik heb hem vanavond nog een paar keer uit het hok gehaald om hem te bekijken... Wat een klasse straalt die duif uit...

De moeder komt uit Zoon Yvan x dochter Super Million. Yvan was in 2008, 4e nat. asduif en in 2009 zelfs 1e nat. asduif van België. Super Million was 2e asduif halve fond van België in 2008 en volle broer van Million die 1e asduif halve fond in 2007 werd...

Aan moederskant zien we verder de Jonge Harry x dochter Wondere Dirk, allemaal topbloedlijnen.

Nogmaals het zegt allemaal niks maar als de duif me al zo buitengewoon goed aanstaat en er zitten nog zulke goede bloedlijnen achter ben ik er in ieder geval  heel blij mee…..Ik heb hem de naam Baretta gegeven.