donderdag 22 september 2016

Gunnen



Dit is ze dan. Pas een paar maanden oud maar ik verwacht er veel van.
Ik noem haar Maxima...
 
Vandaag bij vriend Siebren Wierstra een groep zomerjongen geselecteerd die over een tijdje verkocht worden op internet.

Je kunt niet in de duiven kijken maar ze moeten in ieder geval in de hand al perfect gebouwd zijn, anders doen ze  sowieso al niet mee.

Dus vandaag voor de derde en laatste keer door de groep heen gegaan, zonder te weten waar ze uit kwamen en er zaten een hele rits beauties bij moet ik zeggen.



klik op de foto voor een vergroting
Bij een zomerjong (duivinnetje) kreeg ik zelf echt de kriebels, dus was erg benieuwd waar ze uit kwam. Bleek een volle zus van de 14-747 die in 2015 de 2e beste jaarling van Nederland was volgens de Pipa-ranking met 10 prijzen.

Komt uit de 13-773, uit Zoon Harry, moeder komt uit de SuperAs. Ook de nestzus 13-772 is een topper net als de 13-620. Siebren heeft een echte goudadertje gevonden met dat lijntje, in koppeling met zijn eigen bewezen lijnen.

Vorig jaar had ik ook al een duivin uit de 13-773 bekomen en die gaf met de broer van Corina (1e finale Golden Algarve) al 3 duiven die dit jaar op de OLRaces bij de eerste 10 speelden waaronder een 1e.
Voordat ik wat kon zeggen zat ze al apart in een mandje, voor mij. Zo kan en gaat het dus ook in de duivensport....