woensdag 24 augustus 2016

Conditie


Op de site van de AS Golden Race in Griekenland worden foto's gepubliceerd van duiven die tussen nu en enkele weken verkocht worden, waaronder de NL16-1051007 van mij, alias Beauty 007 die ik tijdens de beurs in Houten had aangeleverd. De foto is gemaakt na de alles verschroeiende finale met temperaturen tussen de 35 en 40 graden op 27 juli jl.
 

 Het duifje op de (onversneden) foto heeft dus alle trainingen en vluchten achter de rug en ik vind het verbazend hoe strak hij er nog bijstaat. Vind ik toch wel gaaf om te zien want er zitten er ook veel bij die eruit zien alsof ze het hele wasprogramma hebben gehad.

Beauty 007 deed het overigens goed met de navolgende prestaties:

Asduifrace 1:     1e tegen 1.247 duiven

Training 7:         8e tegen 1.303 duiven

Training 4:         25e tegen 1.446 duiven

Training 6 :        36e tegen 1.332 duiven

Het nestmaatje stuurde ik naar de Belgian Masters 2016 en die vloog in de semifinale o.a. de 7e terwijl een zusje in Denemarken de 10e speelde op een hotspotrace....